Kuldīgas novada pašvaldības
aģentūra "Sociālais dienests"


PERSONĀLA POLITIKA

 

1. Sociālā dienesta vērtības

1.1. Kompetence – Mēs rīkojamies atbilstoši Latvijas sociālo darbinieku ētikas kodeksam, kurā minēts, ka “kompetence kā vērtība norāda uz prasību sociālajam darbiniekam praktizēt efektīvi. Kompetences pilnveidošana ir nepārtraukts process”. Mēs regulāri mācāmies, attīstāmies, esam atvērti jaunām zināšanām un profesionālai izaugsmei. Nemitīga kompetences paaugstināšana mums palīdz pielāgoties un reaģēt uz mainīgajām sabiedrības vajadzībām un pieņemt pamatotus lēmumus, kas aizsargā klientu intereses.

1.2. Sadarbība – Lai veiktu sociālo darbu, nepieciešamas zināšanas un kompetence, bet, lai jēgpilni palīdzētu un atbalstītu – sadarbība. Viens no Sociālā dienesta uzdevumiem ir iesaistīt pašu cilvēku savu grūtību risināšanā un mazināšanā, sociālais darbinieks nav atbildīgs par cilvēka izvēlēm, bet ir atbalstošs, saprotošs un palīdzošs, ievērojot ētiku un sniedzot vienlīdzīgu attieksmi. Vienlaikus, lai palīdzētu, Sociālais dienests sadarbojas ar pašvaldības, valsts iestādēm, nevalstiskajām organizācijām. Kā arī, sadarbība mums nozīmē izpratnes veicināšanu un informācijas sniegšanu par sociālo darbu, dažādu sabiedrības grupu vajadzībām.

1.3. Drosme – Mēs saprotam, ka, lai mainītu savu dzīvi un stātos pretī tās izaicinājumiem, nepieciešama drosme. Tāpēc drosme ir vērtība, kuru cenšamies attīstīt mūsu klientos – sadarbojoties cenšamies iedrošināt klientu rīkoties. Savukārt mums drosme nozīmē lēmumu pieņemšanu un atbildēšanu par tiem. Drosme rīkoties, iestāties, uzdrīkstēties.

 

2. Personāla atlase un pieņemšana darbā

2.1. Sociālā dienesta personāla atlases un pieņemšanas darbā politika ir izstrādāta, lai nodrošinātu caurspīdīgu, taisnīgu un efektīvu atlases procesu, kas piesaista un notur kvalificētus un motivētus darbiniekus.

2.2. Personāla atlasē tiek ievērota vienlīdzīgu iespēju nodrošināšana, neatkarīgi no personas dzimuma, rases, reliģiskās, politiskās piederības vai ģimenes stāvokļa.

2.3. Saskaņā ar Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumu tiesības veikt sociālo darbu ir personām, kuras ieguvušas pirmā vai otrā cikla augstāko izglītību sociālajā darbā vai karitatīvajā sociālajā darbā; tiesības sniegt sociālo palīdzību ir personām, kuras ir ieguvušas vismaz īsā cikla augstāko izglītību.

2.4. Sociālā dienesta direktoru pieņem darbā Kuldīgas novada pašvaldība.

2.5. Pieteikšanās process:

2.5.1. Vakances tiek izsludinātas Sociālā dienesta mājaslapā un NVA vakanču portālā.

2.5.2. Kandidāti tiek aicināti iesniegt pieteikumus, nosūtot savu CV un motivācijas vēstuli uz norādīto e-pasta adresi vai iesniedzot pieteikumu klātienē.

2.5.3. Visi saņemtie pieteikumi tiek rūpīgi pārskatīti, un atbilstošie kandidāti tiek aicināti uz interviju.

2.5.4. Atbilstošie kandidāti tiek aicināti uz interviju, kuras laikā tiek novērtēta viņu kvalifikācija, pieredze un atbilstība amatam, novērtētas viņu profesionālās prasmes un personiskās īpašības. Uz interviju var tikt uzaicināti pretendenti no Sociālā dienesta rīcībā esošiem CV, par kuriem citu amata vietu pretendenti devuši atļauju uzglabāt un izmantot citu vakanču gadījumos.

2.5.5. Atsevišķos gadījumos kandidāti var tikt aicināti izpildīt praktiskus uzdevumus, lai novērtētu viņu prasmes un spējas reālās situācijās.

2.5.6. Konkursa organizēšanu, norisi un pretendentu iesniegto dokumentu izvērtēšanu nodrošina Sociālā dienesta izveidota konkursa komisija.

2.6. Pieņemšana darbā:

2.6.1. Kandidātiem, kuri veiksmīgi izturējuši atlases procesu, tiek izteikts darba piedāvājums. Kad kandidāts pieņem darba piedāvājumu, tiek sagatavots un parakstīts darba līgums, kas nosaka visas darba attiecību juridiskās un finansiālās detaļas.

2.6.2. Pirmajā darba dienā darba devējs iepazīstina darbinieku ar struktūru, tiešajiem darba pienākumiem, darba organizāciju un procesiem, kā arī darba specifikai atbilstošajām instrukcijām.

2.6.3. Ja nepieciešams, darba devējs norīko darba vadītāju, kurš veic darbinieka ievadīšanu darbā.

2.7. Tiešais vadītājs darbinieku ievada darbā un tā darbību uzrauga visu pārbaudes laiku, kā arī novērtē darbinieka spējas patstāvīgi organizēt un plānot savu darbu.

 

3. Darbinieku apmācība un profesionālā attīstība

3.1. Kā noteikts Ministru kabineta 2017. gada 13. jūnija noteikumos Nr. 338 “Prasības sociālo pakalpojumu sniedzējiem”, institūcijas vadītājam, struktūrvienības vadītājam, kurš ir tieši iesaistīts sociālā pakalpojuma sniegšanā un organizēšanā, un sociālajam darbiniekam – jāapgūst apmācības ne mazāk par 72 akadēmiskajām stundām triju gadu laikā; sociālajam aprūpētājam, sociālajam rehabilitētājam un sociālās palīdzības organizatoram – ne mazāk par 48 akadēmiskajām stundām triju gadu laikā; aprūpētājam, sociālajam audzinātājam un auklim – ne mazāk par astoņām akadēmiskajām stundām gadā; pārējiem darbiniekiem – atbilstoši nepieciešamībai.

3.2. Darbiniekiem tiek nodrošinātas supervīzijas – sociālā darba speciālistam, institūcijas vadītājam un struktūrvienības vadītājam, kurš ir tieši iesaistīts sociālā pakalpojuma sniegšanā un organizēšanā, – ne mazāk par 10 supervīzijas sesijām gadā.

3.3. Reizi mēnesī tiek organizēta darbinieku sapulce, lai darbinieki būtu informēti par jaunākajiem nozares standartiem, metodēm un  izmaiņām normatīvos aktos.

3.4. Reizi mēnesī tiek organizēta nodaļas darbinieku sapulce, lai informētu par aktualitātēm un sniegtu koleģiālu atbalstu grūtību risināšanā.

 

4. Darba vide un kultūra

4.1. Mēs veicinām atklātu un caurspīdīgu komunikāciju, kurā ikviens darbinieks var brīvi paust savas domas, ieteikumus un bažas. Mēs uzklausām un novērtējam visu darbinieku viedokļus.

4.2. Darba kultūrā uzsvars tiek likts uz iekļaujošu vidi, kurā tiek cienītas dažādās pieredzes un viedokļi.

4.3. Mēs aicinām darbiniekus aktīvi iesaistīties Sociālā dienesta darbībā, sniedzot priekšlikumus un piedaloties lēmumu pieņemšanā. Mēs novērtējam darbinieku iesaisti un līdzdalību, kas veicina Sociālā dienesta attīstību un uzlabo darba vidi. Lai darbinieki varētu brīvi izteikt savas idejas, bažas un ierosinājumus, tiek izmantoti dažādi rīki un platformas komunikācijas kanālu nodrošināšanai.

4.4. Darbinieku saliedēšanai tiek organizēti kopīgi pasākumi, darba sapulces un pieredzes apmaiņas braucieni.

 

5. Darba un privātās dzīves līdzsvars

5.1. Darbiniekiem tiek nodrošināts apmaksāts ikgadējais atvaļinājums un papildu atvaļinājuma dienas, ņemot vērā darba vides risku, darbinieka aprūpē esošo bērnu skaitu, kā arī konkrētā darbinieka nepārtraukto darba stāžu.

5.2. Visiem darbiniekiem pēc nostrādāta gada pieejama veselības apdrošināšana.

5.3. Reizi gadā tiek organizēta lekcija darbinieku labbūtības veicināšanai.

5.4. Reizi gadā tiek organizēta darbinieku aptauja, lai noskaidrotu darbinieku apmierinātību ar darba vidi, tehnisko nodrošinājumu, mikroklimatu. Aptaujā iegūtie dati tiek ņemti vērā plānojot nepieciešamos uzlabojumus.

5.5. Mēs veicinām kolēģu atbalstu, lai darbinieki varētu dalīties pieredzē un saņemt padomus no kolēģiem, kuri ir saskārušies ar līdzīgām situācijām.

5.6. Veicināta ergonomisku darba vietu izveide, lai samazinātu fizisko nogurumu un uzlabotu darbinieku komfortu.

 

6. Sociālā atbildība un ētika

6.1. Mēs esam izstrādājuši ētikas kodeksu, kas nosaka uzvedības un darbības standartus visiem darbiniekiem. Šis kodekss ir pamats mūsu ikdienas darbam un palīdz mums nodrošināt augstu profesionālās darbības līmeni.

6.2. Mēs sadarbojamies ar vietējām nevalstiskajām organizācijām un kopienām, lai kopīgi risinātu sociālās problēmas.

6.3. Mēs esam apņēmušies veicināt sabiedrības labklājību, sniedzot kvalitatīvus un pieejamus pakalpojumus, kas palīdz uzlabot mūsu klientu dzīves kvalitāti un risināt sociālās problēmas.

6.4. Sociālajā dienestā tiek ievērots godīgums un integritāte visos līmeņos, nodrošinot, ka lēmumi tiek pieņemti ētiski un atbildīgi.

6.5. Mēs nodrošinām drošu, taisnīgu un iekļaujošu darba vidi visiem darbiniekiem. Mēs veicinām cieņu un vienlīdzīgas iespējas, kā arī nepieļaujam jebkāda veida diskrimināciju vai aizskaršanu.

6.6. Stingri tiek ievērota klientu datu konfidencialitāte un aizsardzība, nodrošinot, ka visi personīgie dati tiek apstrādāti atbilstoši normatīvo aktu prasībām un labākajām praksēm.

6.7. Mēs ievērojam visus cilvēktiesību principus un apņemamies izturēties ar cieņu pret visiem klientiem un kolēģiem, neatkarīgi no viņu vecuma, dzimuma, rases, etniskās piederības, reliģijas, seksuālās orientācijas vai jebkādiem citiem faktoriem.

6.8. Mēs aktīvi iesaistām klientus mūsu pakalpojumu attīstībā, uzklausot viņu viedokļus un ieteikumus. Mēs veicinām atklātu un caurspīdīgu komunikāciju ar klientiem, lai nodrošinātu viņu iesaisti un apmierinātību.

 

7. Noslēguma jautājumi

7.1. Sociālā dienesta personāla politikas mērķis ir izveidot stabilu, atbalstošu un izaugsmi veicinošu darba vidi, kurā darbinieki tiek atbalstīti un motivēti nodrošināt sociālos pakalpojumus un sniegt sociālo palīdzību Kuldīgas novada iedzīvotājiem.

7.2. Sociālā dienesta vadība ir atbildīga par politikas īstenošanu un uzraudzību, nodrošinot, ka tā tiek ievērota visos līmeņos.

7.3. Visiem darbiniekiem ir pienākums ievērot personāla politiku, piedalīties tās īstenošanā un sniegt atgriezenisko saiti par tās efektivitāti. Darbiniekiem jābūt proaktīviem un jāiesaistās politikas uzlabošanā.

7.4. Personāla politikas dokuments ir pieejams Sociālā dienesta sistēmā Namejs. Lai nodrošinātu vieglu piekļuvi un iepazīšanos ar dokumentu, tas pieejams arī Sociālā dienesta mājaslapā.